Wat zit er in "de kist wijn" die u verkoopt aan een overnamekandidaat?

Delen:
Deze vraag stellen wij altijd aan een ondernemer die overweegt zijn bedrijf te verkopen. Of er in de kist een goede Barolo wijn of een goedkope wijn zit, is wel belangrijk om te weten alvorens daar een prijs voor te betalen. Hetzelfde geldt voor de verkoop van uw bedrijf. Voor uzelf heeft het bedrijf waarschijnlijk een hoge waarde. Het is immers uw "kind" waar u jarenlang uw ziel en zaligheid in hebt gelegd. Maar voor een potentiële koper is dat misschien niet geheel duidelijk op basis van de resultaten uit het verleden of de onderbouwing van de verwachtingen voor de toekomst. Of wil hij nauwelijks voor de toekomst van uw bedrijf betalen, op grond waarvan verder praten geen zin heeft. Daarom is het als start van het verkoopproces van belang dat u zelf weet wat de economische waarde van uw bedrijf is voor uzelf en voor een financiële of strategische koper waarmee u aan tafel gaat. Pas dan kunt u de juiste potentiële koper selecteren en in de gesprekken duidelijk maken wat de prestaties van uw bedrijf zijn op de belangrijkste waardebepalende factoren. Met als doel een voor u geschikte prijs te realiseren in de onderhandelingen. Hoe wij een bedrijfswaardering aanpakken, leest u in de volgende praktijkcase.


Praktijkcase Bedrijfswaardering Installatiebedrijf voor verkoop


Wilt u meer weten over dit onderwerp of met ons van gedachten wisselen? Aarzelt u dan niet contact met ons op te nemen! (M 0629202473 of E Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.